Een perfecte aanbieding maken

Maak de perfecte aanbieding

Met uw aanbiedingen bereikt u miljoenen potentiële kopers op eBay. Leer hoe u van een goede aanbieding een perfecte aanbieding maakt. Met behulp van onderstaande beknopte gidsen voor het selecteren van de juiste rubriek, het maken van professionele foto's en meer, kunt u uw producten makkelijker verkopen.

Selecteer de beste rubriek

Plaats uw aanbieding niet in de verkeerde rubriek. Selecteer alleen tegen extra kosten een tweede rubriek als dat relevant is voor uw object. En dat komt zelden voor.

De juiste rubriek selecteren kan het verschil betekenen tussen een succesvolle transactie en een object dat niet door potentiële kopers wordt gezien. Veel verkopers verfijnen hun zoekopdrachten op rubriek.

Geef aanbiedingen doeltreffende titels

Uw titel is het eerste wat een koper ziet in de zoekresultaten. Een doeltreffende titel geeft een goede beschrijving van het object en trekt potentiële kopers aan. Gebruik geen overbodige trefwoorden en/of synoniemen. De titel kan maximaal 80 tekens bevatten. Voeg de belangrijkste kenmerken voor je rubriek toe, zoals merk, productnaam, maat en kleur. Zorg ervoor dat de titel een prettig te lezen zin is. 

U kunt ideeën opdoen door in het zoekveld op eBay te beginnen met typen. De suggesties die u krijgt aangeboden, geven u een idee van waar kopers naar zoeken.

Schrijf informatieve objectbeschrijvingen

Een goed geschreven objectbeschrijving vertelt een koper alles wat hij of zij over uw object moet weten. Een korte, kernachtige beschrijving spreekt snelle lezers aan en geeft een correct beeld van het object. Deel de details van uw product in logische secties op en zorg dat uw beschrijving goed leesbaar is op mobiele apparaten. Gebruik één eenvoudig lettertype en één kleur.

Maak goede foto's

Afbeeldingen van hoge kwaliteit zijn de beste aanbevelingen van uw aanbiedingen. Maak foto's met een hoge resolutie en met een langste zijde (hoogte of breedte) van minimaal 1600 pixels. U krijgt dan het zoomeffect dat u in sommige eBay-aanbiedingen ziet. Gebruik alternatieve afbeeldingstags met beschrijvingen van de afbeeldingen. Voeg geen randen, tekst of watermerken aan uw afbeeldingen toe. Gebruik geen graffiti in uw afbeeldingen. Dat is in strijd met het beleid en diskwalificeert u voor Google-advertenties.

Kies een concurrerende prijs

Vraag een concurrerende prijs die is gebaseerd op de prijs waar vergelijkbare objecten voor worden verkocht. U kunt dit controleren door naar de pagina Uitgebreid zoeken te gaan, uw objectgegevens in te voeren en Verkochte aanbiedingen te selecteren. U kunt zien wat voor prijs andere verkopers vragen. Wanneer u een prijsbereik hebt, kunt u met enige psychologie tot de beste prijs komen. € 25,00 lijkt beduidend meer dan € 24,99, maar als uw concurrentie € 24,99 vraagt, kunt u uw product voor € 24,75 aanbieden om tot een deal te komen.

Beschouw verzendkosten als een deel van de prijs van uw object. Zorg voor tevreden kopers door gratis of concurrerend geprijsde en snelle verzending aan te bieden. Door verschillende opties aan te bieden kunt u verschillende klanten trekken.

Beschrijf de staat van je object goed

Laat je kopers precies weten wat ze krijgen.

Optimaliseer uw aanbiedingen voor mobiel

Meer dan de helft van alle op eBay verkochte objecten is eerst op een mobiel apparaat bekeken. Vergroot uw verkoopkansen met aanbiedingen die geschikt zijn voor mobiele apparaten.

Maak aanbiedingen die in overeenstemming zijn met eBay-beleid

Zorg dat uw aanbiedingen in overeenstemming zijn met de verschillende beleidsregels van eBay en voorkom manipulatie van de zoekfunctie, verstoring van de site en dubbele aanbiedingen.

U bent het best zichtbaar op eBay als u zich houdt aan de volgende tips uit de praktijk.

Maak geen dubbele aanbiedingen

Het is tegen ons beleid omdat het een negatief effect heeft op de koopervaring op eBay. Het vervuilt de site en maakt het moeilijker voor kopers om objecten te vinden en te vergelijken waarin ze geïnteresseerd zijn. Sinds het najaar van 2015 werken we er hard aan om de zichtbaarheid van aanbiedingen te verminderen voor verkopers die ons beleid voor dubbele aanbiedingen overtreden. We doen dat door verkopers die dubbele aanbiedingen hebben, een lagere plaats voor Beste overeenkomst te geven. Dit geldt voor hun hele voorraad, niet alleen voor de dubbele objecten. 

HTTPS

Zorg dat uw aanbiedingen zich aan het HTTPS-protocol houden. Google heeft nieuwe maatregelen aangekondigd voor niet-beveiligde pagina's in de Chrome-browser en we verwachten in de toekomst strengere maatregelen. Vanaf januari 2019 blokkeren we nieuwe aanbiedingen die niet-beveiligde content bevatten, zodat we voldoen aan de meest recente veiligheidsvereisten.